Coronavirus: veelgestelde vragen & antwoorden

Hierbij beantwoorden wij enkele veelgestelde vragen omtrent de coronacrisus. Wordt uw vraag hier niet in beantwoord, voel u dan zo vrij om contact met ons op te nemen en uw vraag alsnog te stellen.

Welke hygiënemaatregelen neemt Smeets Autogroep?

Tot er verandering volgt in de richtlijnen van het RIVM hanteren wij de volgende hygiëne- en veiligheidsmaatregelen:

  • Wij schudden geen handen meer.
  • Wij houden gepaste (1,5 meter) afstand.
  • Wij wassen zeer regelmatig onze handen.
  • Wij nemen géén contant geld meer aan. 
  • Voor zover mogelijk wordt u door één medewerker geholpen.
  • Wij letten extra op aanraakgevoelige gebieden, zoals koffie-apparaten en deurklinken. Deze worden vaker dan gemiddeld schoon gemaakt. 
  • Wij ontsmetten élke klantenauto, werkplaatsauto, huurauto en demo-auto. Stuur, dashboard en deuren zullen extra schoongemaakt worden. 
  • Onze haal-breng service is op dit moment opgeschort. Wij zullen dus niet samen met u in een auto plaats nemen, om besmettingsgevaar te vermijden.
  • Om eventuele besmetting te voorkomen is de bezetting in de showroom beperkt, maar staat er toch altijd iemand klaar om u te helpen.
  • Wij vragen u met klem om onze vestigingen niet te bezoeken wanneer u ziekteverschijnselen vertoont. Wanneer u gezond bent en ons toch wil bezoeken, vragen we u vriendelijk u aan de algemeen geldende RIVM-richtlijnen te houden.

Mijn Mercedes-Benz heeft onderhoud nodig. Kan ik nog altijd bij Smeets terecht?

U kunt nog steeds terecht bij ons voor uw reguliere onderhoud of voor reparaties. Het maken van afspraken is dan ook nog steeds mogelijk. Echter zullen wij enkele hygiëne- en veiligheidsmaatregelen nemen. Deze kunnen afstandelijk overkomen, maar bedenkt u dat wij dit doen voor onze én uw veiligheid.

Mag/kan ik wachten totdat het onderhoud aan mijn Mercedes-Benz klaar is?

Wij willen u vragen om, na het afgeven van (de sleutel van) uw auto, ons pand zoveel mogelijk te verlaten. We begrijpen dat dit in sommige gevallen ongemakkelijk en onhandig zal zijn, maar dit zijn helaas de maatregelen die wij moeten treffen tegen de verspreiding van dit virus.

Kan ik nog steeds veilig gebruik maken van het vervangend vervoer?

U kunt ten alle tijden gebruik maken van onze leenauto's. Wij zullen ervoor zorgen dat onze leenauto's voor én na uitleen compleet ontsmet worden. Bij deze ontsmetting is er extra aandacht voor stuur, deur, dashboard, touchscreens en andere aanraakgevoelige onderdelen.

Ik wil graag een nieuwe/gebruikte Mercedes-Benz aanschaffen. Kan dat nog steeds?

Natuurlijk kan dat! Onze showrooms zijn gewoon geopend, al is het met een verminderde bezetting. Echter, om zoveel mogelijk showroomverkeer te voorkomen, willen we u graag vragen om een afspraak te maken of uw bezoek van tevoren telefonisch aan te kondigen.

Ook kunt u op andere manieren met ons in contact komen:

  • U kunt ons contacteren via de contactformulieren en de chatfunctie op onze website.
  • Via ons algemene telefoonnummer: 088 889 1234
  • U kunt ons whatsappen via 088 889 1000
  • Tevens bespreekt uw verkoopadviseur graag telefonisch of met een videocall met u de mogelijkheden.
  • Bekijk ook zeker onze sociale media: LinkedIn, Facebook, Instagram of YouTube.
  • Het contacteren van uw vaste contactpersoon bij Smeets is natuurlijk ook altijd een mogelijkheid.

 

Is er nog steeds een mogelijkheid tot proefrijden?

U kunt op onze vestigingen nog steeds proefrijden. De auto waarmee u gaat proefrijden zal intensief schoongemaakt worden, voor én na de proefrit. Onze verkopers zullen geen proefritten gezamenlijk met u uitvoeren, om eventueel besmettingsgevaar te voorkomen.


Gaat de aflevering van mijn nieuwe/gebruikte auto door?

De aflevering van uw nieuwe/gebruikte auto gaat gewoon door. Echter, behouden wij het tot het hoogst noodzakelijke. Uw verkoopadviseur zal de gepaste afstand tot u nemen en u zult niet samen met de verkoopadviseur plaats nemen in de auto. Echter, de verkoopadviseur zal al uw vragen beantwoorden, en heeft ook een filmpje voor u klaarstaan dat u haarfijn alle mogelijkheden van uw MBUX systeem uitlegt. Desgewenst maken wij op een later tijdstip een instructie-afspraak met u, waarin wij de tijd voor u nemen om uw auto volledig en compleet aan u uit te leggen.


Kan mijn bestelde Mercedes-Benz vertraging oplopen?

Op dit moment durven wij hier nog geen uitspraken over te doen. Het moederbedrijf van Mercedes-Benz, Daimler AG, heeft op dit moment alle fabrieken voor minstens 2 weken stil gelegd. Het kan dus inderdaad dat hierdoor uw auto later dan beloofd geproduceerd en geleverd wordt. Hiervan zullen wij u tijdig op de hoogte stellen.


Gaan de leveringen van onderdelen door?

De leveringen van onderdelen gaan gewoon door, maar we brengen de onderdelen enkel tot de voordeur. Ook zal de bezorger gepaste afstand bewaren bij het afleveren van onderdelen.

    Personenwagens Bestelwagens Trucks Smart