Smeets Autogroep Venlo: gouden medaille voor klanttevredenheid


Mercedes-Benz dealer Smeets Autogroep is onderscheiden met een gouden Klanttevredenheidsmedaille. Smeets Autogroep kreeg deze prestigieuze onderscheiding omdat het bedrijf opvalt door de zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. Met Klant Nr. 1 streeft Mercedes-Benz naar de meest tevreden klanten van Nederland. Klanttevredenheid is een topprioriteit van Mercedes-Benz. Het is de basis voor een ‘Best Customer Experience’. Tevreden klanten zijn bovendien de belangrijkste merkambassadeurs. 


Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al ruim 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van klanten te meten. Door middel van online vragenlijsten kunnen klanten zich uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze verbeterpunten aangeven. 


De klant altijd op Nr. 1 – alle aspecten tellen mee
De essentie van Klant Nr. 1 is dat klanttevredenheid structureel is geïntegreerd in alle processen bij een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot en met de aflevering en de uitvoering van onderhoud en reparatie.
De nieuwe vestiging in Venlo van Mercedes-Benz dealer Smeets Autogroep sprong er uit met zeer hoge waarderingscijfers van klanten en scoorde de allerhoogste klanttevredenheid van Nederland. Daarvoor kreeg verkoopleider Jeroen Wijnands de gouden Klant Nr. 1-medaille overhandigd. Wijnands over de prestigieuze onderscheiding: “Dit is een bijzondere erkenning, al helemaal als je beseft dat wij als Smeets pas in 2013 in Venlo van start zijn gegaan. We werken met een jong team, dat is geworteld in de regio. Dit team kent de klanten en zet deze altijd 100% centraal. Bovendien maakt dit team, net als bij de andere vestigingen van Smeets Autogroep een belangrijk pluspunt waar: tegen zeer aantrekkelijke tarieven bieden wij alle pluspunten van de officiële Mercedes-Benz dealer. Steeds meer mensen in de regio ervaren dat inmiddels. Uiteraard hebben we voor deze perfecte service geïnvesteerd in het pand, de werkplaatsuitrusting en de opleiding van onze mensen. Het Mercedes-Benz merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ maken we waar – in een prettige sfeer en met een perfecte prijs-kwaliteit verhouding.”


Best Customer Experience
De Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards werden dit jaar voor de tiende keer toegekend. Eberhard Kern, CEO van Mercedes-Benz Benelux reikte de prijzen uit. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “Ons merkmotto ‘Das Beste oder Nichts’ wordt dagelijks waargemaakt door onze dealers. De Klant Nr. 1 Awards inspireren en motiveren hen tot het leveren van topprestaties. Op het gebied van klanttevredenheid acteren we op een hoog niveau. Dat is belangrijk: klanttevredenheid is een bepalende factor bij de ‘Best Customer Experience' die we wilen bieden – vanaf het eerste contact doen we alles om klanten zich thuis te laten voelen bij Mercedes-Benz. Dat koppelen we aan een optimale, persoonlijke dienstverlening tijdens de complete ‘customer journey’. Ook in 2017 blijft dat onze topprioriteit.”


Bijschrift: Jeroen Wijnands krijgt de Gouden Klant Nr. 1 medaille overhandigd door Eberhard Kern (President & CEO Mercedes-Benz Benelux – rechts op de foto). Links staat Marcus Breitschwerdt, Head of Region Europe Mercedes-Benz Cars.