Nieuwe methode voor het meten van brandstofverbruik (WLTP)



In Europa moeten alle nieuwe auto’s worden getest op de uitstoot van vervuilende stoffen, CO2 uitstoot en het brandstofverbruik. Tot 1 september 2017 werd er getest volgens de NEDC testmethode maar in de praktijk bleek dat het werkelijke verbruik en de uitstoot afweken van de NEDC resultaten. Daarom is er nu de WLTP methode, de Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure. Deze onderzoekmethode is gemoderniseerd en uitgebreid met nieuwe variabelen zodat de test meer een gemiddelde autorit in de praktijk evenaart. Ook Mercedes-Benz zal overgaan op deze nieuwe methode van meten.


Tussen nu en de herfst van 2018 laat Mercedes-Benz haar modellen geleidelijk overgaan op de WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Testing Procedure). Deze nieuwe test voor het meten van uitstoot en brandstofverbruik zorgt voor resultaten die beter overeenkomen met het praktijkverbruik van een auto. Goed nieuws, want dit betekent meer transparantie voor de Mercedes-Benz rijder. Met de WLTP blijft het reële verbruik van onze auto’s hetzelfde, op papier kan deze nieuwe testmethode tot een hoger verbruik en een hogere CO2-uitstoot leiden. Dat is slecht nieuws voor het BPM bedrag, maar gelukkig komt Mercedes-Benz u daar tot en met 31 maart 2018 in tegemoet. Allereerst zal Mercedes-Benz het eventuele verschil in BPM vergoeden. Daarnaast is het mogelijk om uw bestelling kosteloos te annuleren.*


In de onderstaande video kunt u meer informatie over de nieuwe methode vinden. 


   

 

Actievoorwaarden
- Compensatie BPM verhoging indien order is geplaatst vóór bekendmaking nieuwe CO₂ waarden
- Alleen BPM compensatie, geen compensatie bijtelling (fiscale waarde wordt niet aangepast)
- Compensatie vindt plaats over orders die geplaatst worden t/m 31 maart 2018, geproduceerd worden na 1 juni 2018 maar wel met een uiterste registratiedatum van 31 december 2018
- Prijsgarantie niet van toepassing op nieuw te bestellen AMG modellen
- Nieuw te introduceren auto’s als de CLS (C257), de nieuwe A-Klasse (W177) en de G-Klasse zijn al volgens de nieuwe meetmethode getest en worden niet aangepast in de BPM na 1 juni 2018

 

© 2018 Mercedes-Benz Cars Nederland B.V.